23 April 2018 | Voluntariat

Povestea “primului 2%”: Și cu bani puțini poți face multe!

Toate ONG-urile și asociațiile din România caută să atragă an de an fonduri pentru proiecte prin Campania 2%. Iar la nivel local, competiția este acerbă, dat fiind faptul că organizațiile se adresează acelorași comunități mici.

Am stat de vorbă cu președintele Asociației APLOMB (Asociaţia pentru Parteneriat Local, Organizarea şi Mobilizarea Comunităţii Bustuchin), înființată cu sprijinul OMV Petrom în localitatea Bustuchin, despre cum au reușit să atragă fonduri prin acest mecanism și ce au realizat cu acei bani.

Marian Șindrinaru, președintele asociației, recunoaște că această campanie a luat amploare abia în ultimii 2 ani în comunitate, iar oamenii încă nu conștientizează cât de importantă este contribuția lor.

Prima sumă obținută de Asociația APLOMB prin Campania 2% a fost modestă, de numai 400 RON.

Dar asta nu i-a împiedicat pe membrii asociației să organizeze activități utile pentru tinerii din comunitate. Și au făcut nu una, ci două acțiuni pentru cei din localitate, cu un buget de nici 100 de euro.

Primul a fost un eveniment culinar care să îi învețe pe tineri să gătească și să mănânce sănătos.

“E nevoie de o astfel de campanie intensă atât la nivel local, cât și național.Tinerii se hrănesc în zilele noastre mai mult în funcție de cum arată mâncarea, și nu pentru valorile nutritive pe care le are. Și nu își dau seama că, pe termen lung, sănătatea lor va avea de suferit”, povestește Marian Șindrinaru, președintele APLOMB.

Acțiunea de informare și conștientizare “Ești ceea ce mănânci” a avut loc la nivelul localității Bustuchin, fiind adresată în special tinerilor.

Au învățat despre efectele negative pe care le are o alimentație necorespunzătoare asupra organismului și cum pot alege mâncăruri mai sănătoase. La finalul etapei de informare, 15 tineri din localitate au participat și la un atelier practic de gătit. Ei au învățat cum să prepare corect și sănătos o salată de fructe, o salată de legume sau clătite și au pregătit pentru oamenii din comunitate o serie de gustări.

Activitatea a fost apreciată de tinerii din Bustuchin, care spun că de atunci aleg variante mai sănătoase când vine vorba de mâncare.

Pe lângă această activitate foarte bine primită, APLOMB a mai realizat cu banii rămași și o acțiune de voluntariat, derulată de Grupul Local al Tinerilor.

Voluntariatul clădește oameni” a constat în colectarea și achiziția de jucării, haine, dulciuri și alimente pentru copii din familii defavorizate. 16 copii din 7 familii cu venituri mici au beneficiat de ajutor prin această campanie.

Iată, deci, că și cu foarte puțini bani poți face lucruri bune pentru cei din jur.

Vă imaginați câte lucruri folositoare ar putea fi realizate într-un an dacă și mai mulți oameni ar alege să redirecționeze cei 2% din impozitul pe venit către asociație?

Mesajul este simplu: Campania 2% poate duce la rezultate extrem de frumoase, cu puțină implicare. Tot ce trebuie să faceți este să completați formularul de redirecționare și să-l depuneți la sediul ANAF de care aparțineți (personal sau prin poștă).

"Dăruind, vei simți că viața are un alt sens", completează președintele APLOMB.


CIF: 31262559

IBAN: RO59BPOS20010822954RON01 – Bancpost, Sucursala Gorj

Contact: sindrinarumarian@gmail.com

      Mai multe despre Campania 2% poți citi aici.

‹ înapoi la blog