13 April 2017 | Educaţie

Schimbările din viața profesorilor după Tabăra Meseriașilor

La 8 luni după Tabăra Meseriașilor, i-am întrebat pe câțiva dintre profesori cum s-au schimbat, atât pe plan profesional, cât și personal.


Cu siguranță, cea mai semnificativă schimbare este faptul că s-au apropiat mult mai mult de elevii de la clasă. Acum sunt și mai preocupați de cum se simt adolescenții sau ce probleme întâmpină în viața de zi cu zi. Află dacă le place ceea ce fac la ore și nu întreabă doar de teme sau lecții.

 

Discuțiile cu Alina Perșa, psihoterapeutul taberei, i-au ajutat pe profesori să înțeleagă cauza conflictelor de la ore, cum pot gestiona mai bine situațiile tensionate de la clasă și cum pot îmbunătăți relațiile cu elevii.

După Tabăra Meseriașilor, mă simt mult mai apropiată de elevii mei. Am învățat să-i ascult mai bine, să le ofer un sfat oricând au nevoie, să-i întreb cum se simt”, spune Lelia Ularu, profesoară la Colegiul Tehnic Ion Mincu.

Unii dintre ei au schimbat chiar modul de predare, pentru a le stârni interesul copiilor.

Atelierele din tabără m-au ajutat să organizez mai bine orele la școală. Acum fac mici exerciții practice cu elevii, înainte de a începe ora. Îi pun să lucreze în echipe, să se ajute între ei, să vină cu soluții concrete. Pe plan personal, m-a ajutat să-mi dau seama unde e locul meu ca profesor”, povestește Mariana Tutunaru, directorul adjunct al Colegiului Tehnic Motru.

Profesorii spun că acum sunt mai curioși să vadă și ce se ascunde în spatele zâmbetului elevilor.

 

Pe mine m-a făcut să-mi încep orele ca în tabără: cu un mic exercițiu din care elevii să tragă o lecție. Acum stau în mijlocul lor când lucrează, accept orice părere, îi ajut cu sfaturi, sunt alături de ei. Ne-ați încărcat cu energie și ne-ați făcut să vedem lucrurile altfel. Ca profesor, am participat la multe seminarii, cursuri, dar aceasta a fost singura experiență care m-a schimbat cu adevărat”, spune Mihaela Crăciunescu, profesoară la Colegiul Tehnic Motru.

Mulți dintre ei spun că lecțiile din tabără au fost utile nu doar pentru activitatea didactică, ci și pentru relația cu familia lor.

 “Atelierele din tabără mi-au folosit și în relația cu fiica mea. Acum am înțeles că pretențiile de la copilul meu erau foarte mari, deci problema era la mine, nu la copil. Am devenit mult mai atentă la nevoile ei și am învățat să îi respect opiniile”, spune Gabriela Comănescu, directoarea Colegiului Tehnic Henri Coandă.

 

Tabăra Meseriașilor a rămas pentru mine o vară cu mult soare în suflet și nu vreau să uit nicio clipă din ea. Acolo am înțeles că reușita unui om se obține pornind de la următoarele ingrediente: divinitate, iubire și modele. Am devenit interesată să le ofer celor din jurul meu alternativa de a se cunoaşte și a mă cunoaște. Sunt mai atentă la tot ceea ce se întâmplă în jurul meu. Cu alte cuvinte, am învățat să prețuiesc viața mea”, completează doamna profesoară Oana Alina Voinea.

 

E o mare bucurie pentru noi să aflăm aceste lucruri de la profesori și ne bucurăm că ne-am câștigat astfel de prieteni în drumul nostru către o Românie Meseriașă! 

‹ înapoi la blog