‹ înapoi la blog

13 August 2019 | Educaţie

The Social Incubator, profesorii de optimism din Tabăra Meseriașilor

Trainerii asociației sunt cei responsabili cu autocunoașterea și descoperirea potențialului elevilor acestei ediții a Taberei Meseriașilor.

Asociația The Social Incubator a luat naștere acum 5 ani cu scopul de a susține pe termen lung tinerii defavorizați din România, punându-i în legătură cu mediul de business.

Lucrează în principal cu tineri care au părăsit sau vor părăsi curând sistemul de protecție a copilului și o fac datorită nevoilor complexe și a resurselor reduse care i-ar putea îndrepta pe un drum mai puțin favorabil.

Doar 1 din 40 de tineri care părăsesc sistemul de protecție se angajează legal, arată cifrele.

În Tabăra Meseriașilor au fost responsabili de atelierele de dezvoltare personală pe care le-au gândit în 4 module: Autocunoaștere, Gestionarea emoțiilor, Consiliere vocațională și Leadership.

Before & After, după primele serii

“Atelierele sunt gândite în așa fel încât tânărul să se poată autodescoperi, să-și dea seama ce vrea și ce i se potrivește, să-și poată face un plan de acțiune pentru a dobândi ceea ce își dorește și în felul ăsta să devină un lider autentic.”

Au ales să lucreze cu tinerii pentru că „reprezintă viitorul nostru și prin educație tinerii devin factori de multiplicare.”

După două săptămâni de ateliere cu elevi ai școlilor profesionale din Argeș și Dâmbovița, facem o pauză și le cerem părerea mentorilor despre activitățile din Tabără și tranziția viitorilor mecanici.

„Am putut să observăm că au venit foarte neîncrezători, dar au plecat cu certitudinea valorii și potențialului lor și cu lacrimi de bucurie în ochi.”

 

„Am văzut cât de mult se poate schimba un om, doar pentru că ceilalți îi arată încredere în potențialul lui.”

„Putem susține tinerii din învățământul profesional arătându-le încredere în potențialul lor, dându-le diverse instrumente de dezvoltare personală și profesională și punându-i în legătură cu mentori de calitate.”

Tudor e Community Manager în cadrul asociației The Social Incubator și a ținut atelierul de Leadership unde i-a învățat pe elevi cum să se uite la un lider, cum să-și identifice valorile cele mai de preț și cum să își facă și să urmeze un plan pentru a-și atinge obiectivele.

Mereu cu un zâmbet sincer și încurajator, le-a vorbit viitorilor mecanici despre importanța optimismului.


O concluzie după primele serii

“E extraordinar să fii profesor de optimism. Iar asta a pornit de la ceea ce sunt, adică un tip forte optimist.”

„Spiritul Țării lui Andrei cred că ține de conștiința valorii de sine, dezvoltare personală... de POT, VREAU și FAC, ceea ce înseamnă implicare în comunitate”, mai spune Tudor.

„Le recomand meseriașilor din Tabără să-și urmeze visul, indiferent de piedicile care le vor apărea în cale.”

„Ne-am simțit cu toții extraordinar. Este unul dintre cele mai frumoase proiecte la care am participat, am putut să vedem un impact real într-un timp foarte scurt, alături de niște oameni extraordinari.”

Ana e psihoterapeut și trainer în cadrul The Social Incubator și i-a ghidat pe tineri în atelierul de gestionare a emoțiilor printr-o călătorie de acceptare și creștere.

Despre maturitatea emoțională în meseria de mecanic spune că nu ar trebui să avem o părere diferită: „E la fel de importantă cum este pentru fiecare persoană căreia îi e necesar să-și cunoască, să-și recunoască și să-și gestioneze emoțiile pentru a putea relaționa sănătos.”

La atelierul de consiliere vocațională, Alina i-a pus în gardă pe meseriași cu privire la posibilele cerințe și așteptări ale angajatorilor.

“Tinerii au fost interesați de atelierul de consiliere vocațională având în vedere faptul că puțini dintre ei erau cei care aveau un CV redactat, iar majoritatea nu au fost niciodată la un interviu de angajare și nu știau cum să vorbească cu un angajator. Deși sunt la vârste fragede mulți dintre ei, își doresc să-și înceapă cariera cât mai curând și să-și găsească un loc de muncă potrivit lor”.


Ce au învățat elevii la ateliere

Mihaela, sau Mișu cum îi spun colegii, i-a ajutat pe elevi să aibă altă perspectivă asupra calităților și nevoilor lor la atelierul de autocunoaștere: “Au învățat cum să stabilească ce e important pentru ei și ce nu, ce sunt valorile și cum să luăm decizii în viață în funcție de valorile noastre. Sau cum să scăpăm de obiceiurile proaste. Au înțeles cum funcționează comunicarea și feedback-ul, dar, mai important, cum oferim corect un feedback și cum evaluăm mesajele primite. Atelierul s-a bazat pe activități dinamice, metode de educație non-formale care au stimulat comunicarea și interacțiunea între tineri. Participanții au învățat ce e lucrul în echipă și ce rol li s-ar potrivi lor cel mai bine în cadrul unei echipe conform teoriei lui Belbin.

Despre lecțiile cu care tinerii pleacă la final de săptămână, mentorii spun că există o schimbare: “E o săptămână intensă, plină de autodescoperire care aduce un real impact în viețile tinerilor, dar și în comunitățile din care provin.”

‹ înapoi la blog